Bambu pengganti rooster untuk dinding / Bamboo replaces rooster for wall


astudioarchitect.com Bambu makin dikenal luas sebagai material yang murah dan bisa didapatkan dengan mudah. Perannya makin diperhitungkan sebagai pengganti kayu, besi dan material lainnya karena bambu lebih cepat tumbuh, serta dianggap sebagai material paling 'hijau' dibandingkan material bangunan lainnya. Dibandingkan dengan menggunakan material semen, menggunakan bambu untuk bangunan menghemat penggunaan energi hingga 1/7.


Bamboo is more widely known as a material which can be obtained cheaply and easily. Increasingly is taking its role as a substitute for wood, metal and other materials because bamboo grows faster, as well as considered the most 'green' and fashioable material compared to other building materials. Compared with the use of cement material, using the bamboo for building increase energy savings up to seventh.



Penggunaan dinding bambu berongga untuk dinding, sebagai pengganti rooster bisa kita lihat pada karya dari arsitek Benjamin Garcia Saxe. Dinding berpori besar ini bisa menghadirkan ruang yang sejuk dengan penghawaan alami melalui lubang-lubangnya. Sebagai ide, kita juga bisa menggunakan jenis dinding bambu seperti ini untuk penyekat antara ruang dengan taman atau sekedar membuat gazebo dikebun belakang rumah.


The use of hollow bamboo for wall, instead of rooster we can see in the work of architect Benjamin Garcia Saxe. This large porous walls can present a cool room with natural air flow through the holes. As an idea, we can also use this type of bamboo walls for insulation between rooms and garden or just make a gazebo behind a house.

Agar bambu awet, kita bisa menggunakan bambu yang diawetkan dengan bahan kimia. Selain itu cara yang mudah untuk mengawetkan bambu adalah dengan melumurinya dengan solar.


For durable bamboo, we can use bamboo, which is preserved with chemicals. Besides an easy way to preserve the bamboo is to moisten it with diesel fuel.
________________________________________________
by Probo Hindarto
© Copyright 2010 astudio Indonesia. All rights reserved.

Bambu pengganti rooster untuk dinding / Bamboo replaces rooster for wall Share on...

0 comments on Bambu pengganti rooster untuk dinding / Bamboo replaces rooster for wall :

Post a Comment and Don't Spam!