Using Rain Chain / Menggunakan Rantai Hujan

Rain Chains outside a Miyajima Ryokan.jpgastudioarchitect.com The rainy season? Yes, the season of much water, is your house ready to handle? As rain fell to earth, received by the roof of our house, and poured into water channel to the city sewers. One problem that is often encountered when you have a roof is the flow of water. Sometimes water falls from the roof gutter directly to the ground, this water can cause damage to gardens or paving stones of a house. The water fell from gutters can also spattered everywhere and make the house dirty.

Musim hujan? Ya, musim yang banyak air, sudah siapkah rumah Anda menanganinya? Saat air hujan turun ke bumi, diterima oleh atap rumah kita, dan dialirkan ke saluran air hingga ke riol kota. Satu masalah yang seringkali dihadapi bila memiliki talang adalah aliran airnya. Terkadang air jatuh dari saluran talang langsung ke tanah, menyebabkan air ini bisa merusak taman atau paving rumah. Air yang langsung jatuh dari talang juga bisa terpercik kemana-mana dan membuat rumah kotor.




One solution is to use rain chains for the garden. Its function is to drain rain water into the water pipeline without having spattered everywhere. This is because, the flow of water that falls from the roof can be forwarded to the sewer line by following the rain chain to the ground. Water that falls from the gutter, 'guided' from top to bottom, then went into the container to flow into the channel. The use of rain chain is certainly very helpful to get the house ready for the arrival of rain season, a fairly simple solution.



Common type of rain chains are like chains in general, while the type of Japanese rain chain, usually have ornamented units which are connected, the form of Japanese style is very unique, varied and can be a beautiful decoration elements, like forms of glass, flowers, and others. There are also copper rain chains which are Japanese rain chain made of copper. The shape of basin containers, can also be an interesting garden element, with a variety of shape.



Salah satu solusinya adalah dengan menggunakan rantai hujan untuk taman. Fungsinya adalah untuk mengalirkan air hujan ke saluran tanpa harus terpercik kemana-mana. Hal ini karena, aliran air yang jatuh dari atap bisa diteruskan rantai ke saluran got dengan mengikuti rantai ke tanah. Air yang jatuh dari talang, 'dituntun' dari atas ke bawah, lalu masuk kedalam wadah untuk dialirkan ke saluran air. Penggunaan rantai hujan ini tentunya sangat membantu agar rumah kita makin siap dengan datangnya hujan, solusi yang cukup sederhana.

Rain Chains outside a Miyajima Ryokan.jpg

Jenis rantai hujan biasa bentuknya mirip seperti rantai pada umumnya, sedangkan jenis rantai hujan gaya Jepang, biasanya memiliki satuan-satuan ornamen yang disambung-sambungkan, Bentuk gaya Jepang ini sangat unik, bervariasi dan bisa menjadi elemen dekorasi yang indah, seperti bentuk gelas-gelasan, bunga, dan sebagainya. Adapun bentuk wadah penadahnya, bisa juga menjadi elemen taman yang menarik, dengan bentuk yang juga bermacam-macam.



________________________________________________

by Probo Hindarto

© Copyright 2010 astudio Indonesia. All rights reserved.

Using Rain Chain / Menggunakan Rantai Hujan Share on...

0 comments on Using Rain Chain / Menggunakan Rantai Hujan :

Post a Comment and Don't Spam!